בית החולים במאה שערים שמסתיר בתוכו פליטי דאע"ש

ישראל פריי 1 Comment on בית החולים במאה שערים שמסתיר בתוכו פליטי דאע"ש
21:14
27.04.24
פנחס בן זיו No Comments on למחרת התאונה; בן גביר תוקף: "באולפנים היו חוגגים"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ברחוב הנביאים, צמוד לשכונת מאה שערים ירושלמית, מסתתר לו מבנה אבן עתיק ומרשים. מעטים מהעוברים ושבים מעלים על דעתם, כי דווקא במקום הזה, מוצאים לעצמם מעט רגעי שלווה ומרפא, ילדים ממדינות סוריה ועיראק, הנמלטים מאימת ארגון המדינה האיסלאמית, דאע"ש.

העיתונאי האמריקאי ג'ונתן מיילס, הגיע לישראל ב-1992, במטרה לעודד עליית יהודים לארץ, דבר התואם את אמונת הזרם הנוצרי אליו הוא משתייך. לאחר מספר שנות פעילות, התוודע מיילס למצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה, ובעיקר במחסור בבתי חולים וטיפול רפואי נאות. באחד הימים, חלף העיתונאי ליד מבנה נטוש ברחוב הנביאים, שבו -כך התברר- פעל בתקופת הבריטים, בית חולים לילדים בשם 'מריאנשטיפט'. מיילס לא היסס, ופתח במבנה בית חולים לילדים.

הפעילות במקום, מתבססת על פעילים מתנדבים שמאתרים ילדים הזקוקים לניתוחים באיזורי הקרבות ברחבי סוריה ועיראק. הם מוברחים לירדן, ומשם מוכנסים לישראל. הילדים מנותחים בבתי החולים שניידר בפתח תקווה הדסה עין כרם בירושלים, ומובאים להמשך טיפול והתאוששות בבית החולים הירושלמי.

"ידיעות אחרונות" שמגולל את סיפורו של בית החולים, מתאר את הקושי של הפליטים, שמלבד מוראות המלחמה, והמצב הבריאותי, מגיעים למדינה שהורגלו לשנוא ולתעב אותה, ולפתע, הם נתקלים בה ביחס אוהד ובעזרה שמצילה את חייהם. לטענת העיתון, הסמיכות לשכונה החרדית מזמנת למתנדבים ולמתארחים בבית החולים, התנכלות ו"מטחי עגבניות" מקיצונים, בעיקר כשהם יוצאים מהמבנה במשך השבת. דבר שהביא לרישות המבנה במצלמות, והנחייה לבל יצאו החולים מהמבנה במהלך שבתות וחגי ישראל.



1 תגובות

מיין תגובות
  1. 1

    בית החולים ממוקם על כיכר צה"ל מול עיריית ירושלים, הקיצונים בחייהם לא הגיעו עד לשם…השתלחות נטו בחרדים…בכל כתבה חייבים לשרבב את הקיצונים, אולי שיספרו על צדיקים שנכנסים לבקר שם יהודים של"ע ול"ע נמצאים שם, רק בר"ה הייתי עם יהודי נכבד שתקע בשופר לחולים יהודים הנמצאים שם.